تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پلاک‌های مشهد ۹۳درصد تردد در جاده‌‌های خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۷۹۷
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
پلاک‌های مشهد ۹۳درصد تردد در جاده‌‌های خراسان رضوی
۷۸.۶ درصد ترددهای جاده‌ای مربوط به پلاک‌های خراسان رضوی بوده و از این تعداد 93 درصد پلاک‌های مشهد بوده‌اند.
به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حمیدرضا دهنوی  رئیس پلیس راهور خراسان رضوی  اظهار کرد: تصاویر و گزارش‌های مرکز مانیتورینگ پلیس راهور نشان می‌دهد ما امروز هم شاهد کاهش ۵۵ درصدی تردد‌های سطح شهر هستیم البته در یک ساعاتی این تردد‌ها حجم بیشتری دارد، اما طی بازدیدی که اول صبح از سطح شهر مشهد داشتم ترافیک خیلی روان بود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ساعت ۱۹ نیز وضعیت ترافیک مناسب و گویای رعایت شهروندان بود، افزود: البته اینکه تردد امروز بیشتر به نظر می‌رسد و علتش این است که افراد این ترافیک را با روز ۱۳ فروردین مقایسه می‌کنند، اما وضعیت ترافیکی سطح شهر مشهد امروز مشابه روز‌های ۱۰ و ۱۱ فروردین بود.

وی در مورد اجرای طرح زوج و فرد از مبدأ نیز گفت: ما سیاست‌های کلان کشوری را دنبال می‌کنیم و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد، بر این اساس ورود و خروجی‌ها در حال کنترل است و اجرای همزمان این دو طرح به نوعی تناقض ایجاد می‌کند و با هم قابل جمع نیستند شاید یک هفته دیگر در صورت افزایش تردد‌های درون شهری سیاست‌های کلان کشور ایجاب کند که طرح زوج و فرد از مبدأ را در مشهد اجرایی کنیم.

دهنوی از آمادگی کانل پلیس راهور برای اجرای طرح زوج و فرد از مبدأ خبر داد و گفت: زیرساخت‌های اجرای این طرح در مشهد کاملا آماده است و به‌وسیله دوربین‌های هوشمند سطح شهر، مرکز مانیتورینگ، سازمان ترافیک شهرداری و نرم افزار‌های موجود می‌توانیم تردد‌ها را کاملا کنترل و طرح را اجرا کنیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: اکثریت خودرو‌های غیربومی که برای تعطیلات عید به مشهد آمده بودند از شهر خارج شدند و اگر شما در سطح معابر خودرو‌هایی با پلاک غیر بومی مشاهده کنید، بیشتر متعلق به ساکنان مشهد هستند که با توجه به تعطیلی مراکز پلاک‌گذاری هنوز نتوانسته‌اند نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند و مواردی که متخلف باشند هر روزه جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مسیر‌های منتهی به ارتفاعات مشهد همچنان تا پایان هفته ادامه دارد و اگر لازم باشد تمدید می‌شود.

افزایش ۱۸ درصدی تخلف سرعت غیرمجاز در محور‌های خراسان رضوی

رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: طرح نوروزی پلیس راه استان از روز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۹ در خراسان رضوی اجرا شد.

هادی امیدوار افزود: با اجرای این طرح، کاهش ۹۰ درصدی تصادفات فوتی در محور‌های خراسان رضوی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تأکید بر خودداری از سفر‌های نوروزی اجرا شد که در تصافات جرحی ۶۰ رصد، در تعداد مجروحان ۶۵ درصد و در مجموع تصادفات ۷۰ درصد کاهش را نسبت به‌مدت مشابه سال قبل داشتیم.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی متذکر شد: در اجرای این طرح همچنین مجموع تردد‌ها در جاده‌های خراسان رضوی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش داشته و این رقم در ورودی‌های مشهد کاهش ۵۳ درصدی و در خروجی‌های این کلان شهر کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

امیدوار با اشاره به اینکه ۷۸.۶ درصد تردد‌های جاده‌ای مربوط به پلاک‌های خراسان رضوی بوده‌اند، گفت: در مجموع ۵ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۲۱۷ تردد در راه‌های استان ثبت شده که ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۳۳۰ تردد مربوط به پلاک‌های استانی بوده و از این تعداد ۹۳ درصد پلاک‌های مشهد بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تخلفات سرعتی ۱۸ درصد افزایش داشته، گفت: با توجه به خلوت شدن مسیر‌های جاده‌ای شاهد افزایش سرعت خودرو‌ها بوده‌ایم که متأسفانه از ابتدای اجرای این طرح در ۵ حادثه، به علت سرعت و واژگونی وسایل نقلیه، مرگ سرنشینان این خودرو‌ها رقم خورد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: در ایام نوروز سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۱ تخلف توسط دوربین‌های کنترلی جاده‌ای ثبت شد که در نوروز امسال این رقم به ۷ هزار و ۳۶۸ تخلف رسید و یک دهم تردد‌ها جاده‌ای متخلف بوده‌اند.

امیدوار در خصوص اعمال قانون جریمه ۵۰۰ هزار تومانی مربوط به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز گفت: در خراسان رضوی ۲ هزار و ۸۸۵ مورد اعمال قانون داشته‌ایم که ۲۵۰ خودرو در محل برای یک ماه توقیف و به پارکینگ انتقال یافته‌اند و برای رانندگان دیگر خودرو‌های متخلف نیز پس از ثبت شکایت توقیف یک ماهه، پیامک ارسال می‌شود تا در اسرع وقت خودرو را تحویل پارکینگ دهند و خودشان به پلیس مراجعه کنند.
 
منبع:فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->